Sjekke/endre medlemsinfo

Kristiansand Kajakklubb benytter medlemsregisteret til Norges idrettsforbund og du kan selv logge inn via Min idrett og se eller endre egne opplysninger. Du kan også se og evt. endre dine medlemskap der.

For å sjekke om du er registrert som medlem i Kristiansand Kajakklubb:

  1. Gå til https://minidrett.nif.no/
  2. Hvis du har vært pålogget der før, trykker du på «Logg inn» og logger inn på vanlig måte med brukernavn og passord.
  3. Hvis du har glemt ditt brukernavn eller passord, trykker du på «Glemt brukernavn/passord» og får tilsendt kode på sms eller e-post for å sette nytt passord. (Dette forutsetter at mobilnummer eller e-post-adresse er registrert tidligere.)
  4. Hvis du ikke har vært pålogget ‘Min idrett’ før, trykker du på linken «Ny bruker» og registrerer ny bruker. Se veiledningen for «Nytt medlem»
  5. Når du er pålogget Min side trykker du på «Medlemskap»
  6. Under klubber skal Kristiansand Kajakklubb vises sammen med datoen for når du ble registrert som medlem i det nye medlemsregisteret.
  7. Hvis ikke Kristiansand Kajakklubb vises under Klubber så er du ikke registrert som medlem. Du må da søke om medlemskap. Se veiledningen for «Nytt medlem»
  8. Hvis det under Dato står «Søknad under behandling», betyr det at vi har mottatt din søknad om medlemskap, men at den ikke er bekreftet enda. Du trenger da ikke gjøre noe mer, og skal få beskjed når vi har bekreftet medlemskapet ditt.
    PS: Kristiansand Kajakklubb har ikke medlemskort og dette feltet skal være tomt.
  9. Trykk på «Kristiansand Kajakklubb» under klubber.
  10. På høyre side ser du nå hvilke deler av Kristiansand Kajakklubb du er registrert som medlem i. Alle skal ha kryss foran det øverste nivået Kristiansand Kajakklubb, og nivået Padling under. Hvis du driver med flattvannspadling skal du ha kryss foran Flattvann, og hvis du driver med havpadling så skal du ha kryss foran Havpadling.

 

For å sjekke om du har betalt medlemskontingenten:

  1. Logg inn på ‘Min Idrett’ (https://minidrett.nif.no/)
  2. Trykk på Betaling oppe til høyre i bildet
  3. Trykk på fanen Betaling for å se om du har noen ubetalte fakturaer liggende. Hvis du her ser en ubetalt faktura fra Kristiansand Kajakklubb så kan du klikke på PDF-ikonet i kolonnen Faktura for å sjekke hva fakturaen gjelder. Hvis det gjelder medlemskontingenten for inneværende år, så må den betales innen angitt forfallsdato hvis du ønsker å fortsette som medlem i kajakklubben. Hvis fakturaen er forfalt så må den betales snarest for at medlemskapet fortsatt skal være aktivt.
    Hvis du ikke ønsker å fortsette som medlem i kajakklubben så finner du valg for utmelding under fanen Medlemskap. Du kan også avslutte medlemskapet ved å sende en epost til medlem@kristiansandkajakklubb.no.
  4. Hvis du ikke ser noen betalinger under fanen Betaling kan du klikke på fanen Betalingshistorikk for å sjekke at medlemskontingenten for Kristiansand Kajakklubb for inneværende år vises der som betalt. Hvis den gjør det er medlemskapet for inneværende år betalt.
    NB: Det er viktig å sjekke at det står Kristiansand Kajakklubb på den betalte fakturaen, og at årstallet er rett, da eldre fakturaer og fakturaer for andre indretslag også kan vises her.

 

For å se eller endre egne opplysninger:

  1. Logg inn på ‘Min Idrett’ (https://minidrett.nif.no/)
  2. Trykk på ‘Min profil’, hvis ikke den allerede er aktiv (vises med rød tekst). Da ser du alle opplysningene om deg, inkludert telefonnummer og epost.
  3. Så trykker du på «Rediger profil» hvis du ønsker å endre noen av opplysningene.
    Husk å trykke på «Lagre endringer» når du er ferdig.

NB: Det er viktig at opplysningene som er registrert om deg er rette og oppdaterte, da det er disse opplysningene som brukes av kajakklubben til å kontakte deg i ulike sammenhenger.

 

Her er info om de ulike opplysningene som kan endres:
https://itinfo.nif.no/Min_idrett_brukerveiledning#Rediger_profil

 

Share