Kanonavslutning på 2023 sesongen

I løpet av de to siste Norgescup-stevnene ble det også avholdt UM og NM . Det har vært to tøffe helger med mange løp.

Våre padlere kom hjem fra Tysvær med 8 medaljer, 3 sølv og 5 bronse. I ungdomsklassen ble det padlet K2, K4 og K2-mix. Elias Nesje og Fillip Høibo tok to bronse, de fikk med seg Tuva Berge og Noah Dyrhol i K4 og tok sølv og bronse. Fillip og Tuva fikk med seg en bronse i K2-mix. Sofie Berge tok med seg 2 sølv og 1 bronse i K1.

I siste stevne på Årungen var det lagbåt NM. Her fikk Lars Palucha og Odin Kjelvei med seg ungdommene Fillip og Elias og tok jammen bronse i K4 500m. Imponerende med tanke på nivået i denne klassen. Tuva gikk også opp en klasse og padlet sammen med Sofie. De tok 2 sølv og en bronse sammen. I tillegg tok Sofie og Lars bronse i K2-mix. 5 nye NM medaljer til klubben.

Utover UM og NM løpene var det ordinære NC løp. Fra Årungen dro Tuva til med 1 sølv og 2 gull. Det mest imponerende løpet var langløp hvor hun distanserte sine konkurrenter og var 53 sekunder før neste i mål.

Dette gjør 2023 til et av de beste årene i klubbens historie. De siste årene har vi hatt 1-3 medaljer, men i år er resultatet 13!

Alle bilder er tatt av Ester Ayerdi. Flere kan sees på hennes Flickr-konto: Ester Ayerdi’s albums.