Norgescup kajakkpolo på Gillsvannet

Foto: Norges Padleforbund

I helgen har Kristiansand Kajakk klubb pologruppen arrangert turnering på Gillsvannet i nydelig sommervær. Laget fra Kristiansand Kajakklubb stilte i helt nyanskaffet utstyr, båter, årer, vester og hjelmer. Det kan vi takke klubbens ildsjeler for.

Det var 6 deltagende lag fra Oslo, Stavanger, Larvik, Sverige og Kristiansand.

Det var jenter, gutter, damer og menn med stor spredning i alder og erfaring. Yngste deltaker var 14 år og eldste var 68 år. Noen har spilt i flere år og er drevne i sporten, mens andre spilte for første gang. Det er fint med denne sporten at alle kan spille sammen. De mer erfarne tok godt vare på, og kom med gode råd til de med mindre erfaring.

Det var Oslo som stakk av med seieren med Larvik på 2.plass. Kristiansand ble sist og vant ingen kamper, men var nok det laget som lærte mest.

Etter kampene lørdag var det grilling og sosialt samvær på Gill i nydelig sommervær.

De tilreisende roset arrangementet og banen.

Vi ser fram til å kunne arrangere flere slike turneringer.

Tusen takk til flinke hjelpere og dommere fra alle klubbene.

Foto: Norges Padleforbund